Elektronik Ticaret (E-Ticaret) ve Geleneksel Ticaret
E-Ticaret, kullanıcıların dizüstü bilgisayar, mobil, tablet gibi elektronik cihazlarından mal ve hizmet satın alabileceği bir online alışveriş şeklidir.
E-Ticaret, zaman ve harcamalardan tasarruf etmek için kullanılır. E-Ticaret müşterisi temel bilgiye sahipse, kullanımı ve işletimi daha kolaydır. Satışlar sadece elektronik ve dijital ortamdadır,24 saat kullanılabilir. Ürünü almadan önce kontrol etmek mümkün değildir. Sipariş vermek için sadece dijital aygıt kullanılır. Ürünleri depolamak için tek depo yeterli olduğundan bu bakımdan depolama daha kolaydır.
Geleneksel Ticaret, yüz yüze ticaretle ilgili bizzat mal ve hizmet satın almak için gerçekleşen bir yaklaşımdır.
Geleneksel Ticarette dijital ağa erişmeye gerek yoktur. Bu ticarette eğitime gerek yoktur. Elektronik veya manuel olmayan herhangi bir biçimde satış olabilir. Yasaların öngördüğü ve iş türüne bağlı olarak sınırlı bir süre boyunca kullanılabilir. Ürünü satın almadan önce kontrol etme imkanınız vardır. Hem alıcı hem de satıcı yüz yüze katılım sağlar. Müşteri çekmek için ürünlerin vitrin ve vitrininin gerekli olması nedeni ile maliyete etki eder.
Geleneksel ticaret yaparak sınırlı sayıda müşteriye ulaşılabilmektedir. Fakat e-ticaret yaparak çok daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.
E-Ticaret’in en önemli avantajlarından birisi de mekan sınırı olmamasıdır. Normalde bir fiziki mağaza açtığınızda sadece o bölgedeki insanlar sizin müşteriniz olacaktır. E-ticaret’ te hangi ilde olursanız olun, bütün Türkiye, hatta bütün Dünya sizin ürünlerinizi görebilecek.